Pravidelná činnosť:
Odpočinková činnosť je zameraná na rôzne spoločenské hry, počúvanie hudby,
čítanie rozprávok, rozhovory na rôzne témy, individuálnu hrovú činnosť.
Rekreačná činnosť prebieha väčšinou vonku na čerstvom vzduchu. Využívame hlavne školské ihrisko
a mestské ihrisko, telocvičňu. Hráme sa s deťmi rôzne pohybové hry alebo chodíme na vychádzky do okolia školy.
Záujmová činnosť v sebe zahŕňa kreslenie, maľovanie, ručné práce, spievanie, tancovanie, dramatizáciu, športové
hry, besedy o prírode, o zdraví a vhodnom správaní. Organizujeme rôzne kvízy a súťaže.
Príprava na vyučovanie je zameraná na prípravu žiakov na vyučovanie. Učivo
upevňujeme aj pomocou rôznych didaktických hier.
Príležitostná činnosť:
Šarkaniáda, Hľadanie pokladu, Karneval, tvorivé dielne, vianočné besiedky v oddeleniach, návšteva knižnice a iné
Činnosť ŠKD sa uskutočňuje podľa vypracovaného výchovného – vzdelávacieho
programu. Realizuje sa tak, aby sa v priebehu dňa vystriedal odpočinok, relax
so vzdelávaním.
Je zahrnutá v tematických oblastiach:
Tematická oblasť výchovy Komunikácia a práca s informáciami:
Aktivity v tejto oblasti sú zamerané rozvoj verbálnej a neverbálnej komunikácie, virtuálnej
komunikácie, aj efektívnej komunikácie, ako aj budovanie digitálnej stopy. Ďalšími témami sú riešenie konfliktov, aktívne počúvanie, upevňovanie prezentačných zručností, kritické myslenie, riešenie problémov, vyhľadávanie a detegovanie informácií (argumenty, fakty, pocit), objektivita, subjektivita, komparácia informácií, overovanie informácií, čitateľská
gramotnosť, finančná gramotnosť, digitálna gramotnosť.
Tematická oblasť výchovy Sebarozvoj a svet práce:
Aktivity v tejto oblasti sú zamerané na:
Personalizáciu – priestor pre objavovanie a definovanie seba.
Sebadôveru a sebapoznávanie – kto som, kým sa chcem stať, o čom snívam.
Manažment času (angl. time management), sebadisciplína, pevná vôľa. Budovanie „mojej značky“ – prezentovanie seba.
Mäkké zručnosti (angl. soft skills) – tímová spolupráca, kooperácia, asertivita, tvorivé myslenie, empatia.
Riešenie konfliktov, správne sa rozhodovať, vyjednávanie, atraktivita povolaní, nové pracovné pozície, digitalizácia a informatizácia.
Tematická oblasť výchovy Zdravie a subjektívna pohoda:
Definujú ju: fyzické zdravie, duševné zdravie, zdravý životný štýl, životospráva, šport, cvičenie, režim dňa.
Motivácia, ašpirácie, túžby. Postoje, názory.
Sila prítomného okamihu, prežívanie svojej pozície – člena tímu, skupiny ako časť rastu, života. Subjektívna pohoda (angl. wellbeing) ako schopnosť bytia bez strachu, úzkosti, nežiť v obrane.
Pocit šťastia – čo ma robí šťastným, čo mi prináša radosť.
Pocit spokojnosti – zmysel života.
Skutočný život a virtuálna realita.
Tematická oblasť výchovy Spoločnosť a príroda:
Zameriava sa na modifikáciu predstáv o vybraných prírodných javoch, objektoch, situáciách a to prostredníctvom jednoduchších foriem skúmania – pozorovaním, porovnávaním a triedením. Učí vedecky pozorovať, kategorizovať, merať, komunikovať, usudzovať a tvoriť predpoklady k témam:
- Medziľudské vzťahy – tolerancia, akceptácia, rešpektovanie, kompromis, lojalita,orientácia v čase a priestore, človek v spoločnosti, ľudský svet, osobnosť dieťaťa;
- Planéta Zem, Vesmír – chráňme si našu planétu, flóra a fauna, niečo zo života hmyzu, postoje k prírode a životnému prostrediu, prírodné javy, máme radi našu záhradu, prispejme svojím konaním k niečomu lepšiemu, moja prvá rastlina, prvé ovocie z našej záhrady.
Tematická oblasť výchovy Kultúra a umenie:
Charakterizujú ju témy:
Kultúrne dedičstvá – tradície, zvyky, obyčaje, rozmanitosť a vplyv iných kultúr. národná hrdosť, vlastenectvo.
Slovensko – moja krajina. náboženstvá. národnostné menšiny, umenie – výtvarné, hudobné,
literárno-dramatické, sebavyjadrenie cez umenie. Rozmanitosť a vplyv iných kultúr.
Podrobné informácie, fotografie, video záznamy nájdete v aktualitách, na našej FB stránke, instagrame alebo YouTube kanáli. Kliknite vpravo hore na stránke;-)